Popular Posts

Jumping Shell

Assalamualaikum.. Kali ini CS buat tutorial untuk jumping shell dalam localhost menggunakan shell b374k. Korang semua boleh menggunakan apa2 jenis shell asalkan boleh di jumping. Disini CS menggunakan shell b374k. Sebab shell ini yg paling senang untuk difahami.

Ok jom kita terus ke tutorial jumping shell.

1- Disini CS menggunakan config joomla. perhatikan gambar dibawah


2- Apabila telah mendapat user dan password klik mysql untuk connect ke server. Kemudian masukkan username dan password yang telah kita perolehi di configuration.php. Akhir sekali tekan GO. Lihat gambar dibawah.


3- Sekarang korang dah berjaya masuk ke database. riverse5_jml01 adlah DB website ni. Apa yang korang perlu buat hanya klik sahaja.


4- Ok sekarang korang semua akan nampak table yang terdapat dalam site ni. Ape yang korang perlu buat cari joom-users dan klik.

p/s kadang-kadang nama table jos_users. Untuk site ni dia gunakan joom_users

Lihat gambar dibawah


5- ok Sekarang tiba masa untuk reset password admin. Nampak ayat ini "SELECT * FROM riverse5_jml01.joom_users LIMIT 0,100;". Delete ayat tu dan gantikan dengan ini "UPDATE jos_users SET password=md5( 'CS1234') WHERE username='Admin';" tanpa "". Kemudian tekan GO. Disini CS reset password ke "CS1234". Lihat gambar seperti dibawah



6- Apabila berjaya korang akan dapat seperti gambar dibawah.


7- Step yang terakhir ialah login ke website tersebut menggunakan username dan password yang korang dah reset tadi. Untuk tutorial upload shell di joomla klik Disini

Cara jumping shell ini boleh digunakan untuk wordpress juga.

Selamat mencuba. dan lastly "Happy Hacking"

Hakmilik : Cyber-Sharing

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 

Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review